תיקון 16 לחוק החברות הינו שלב חשוב בהעמקת עקרונות ממשל תאגידי, בעיקר בחברות ציבוריות ואולם כולל גם התייחסות לחברות פרטיות. משבר ה”סאב- פריים”, אשר גרם למשבר כלל עולמי, החיש את המגמה להעמיק ולהטמיע את כללי – הממשל התאגידי, בין אם כהוראות קוגנטיות (שלא ניתן להתנות עליהן) ובין בשלב ראשוני כהוראות מומלצות, שמטרתן יצירת קוד התנהלות הוגן לחברות תוך דגש על חברות ציבוריות ותוך שאיפה להגן על בעלי מניות המיעוט בעסקאות עם בעלי שליטה. הוראות וולונטריות אלו מוצעות במדינות רבות במתכונת “אמץ או גלה” – דהיינו, מי שיבחרו שלא לאמצן, יידרשו ליתן הסבר על כך – וזו היתה גם עמדת ועדת גושן שמונתה על ידי רשות ניירות ערך להמליץ על כללי ממשל תאגידי נאות. הכנסת העדיפה לפצל את ההתייחסות חלקה בהוראות מחייבות הכלולות – בחוק, וחלקה בהוראות וולונטריות הכלולות בתוספת לחוק והכלולות בשורה של המלצות לייעול הממשל התאגידי, כך שחברות ציבוריות תוכלנה לאמץ המלצות אלה בתקנונן. ניתן לשער שתוך זמן לא רב תאומצנה המלצות אלה במרבית החברות הציבוריות.

 {registered}למאמר המלא לחץ כאן icon{/registered}

שתף:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

ברצוני לקבל פרטים על הצטרפות לאיגוד

ולקבל עדכונים בזמן אמת על קורסים, כנסים והטבות ייחודיות לחברי האיגוד

קישורים

התחברות